سلام به همه بازديد كننده گان محترم از صفحات وب ديدن كنيد منتظر نظرات شما هستيم تبادل بنر ولينك صورت ميگيرد اين وب براي شما طراحي شده كه خودتان خودتان را درمان كنيد از شما متشكريم درمان سردرد
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو وبلاگ


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 39
بازدید ماه : 71
بازدید کل : 8778
تعداد مطالب : 22
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

طب سنتي اسلامي
پرخوري با تيز هوشي سازگار نيست امام علي(ع)
دو شنبه 3 شهريور 1393برچسب:, :: 9:25 ::  نويسنده : طاها
 
در گفت‌وگو با فارس تشریح شد
انواع سردرد از دیدگاه طب سنتی و راه‌های درمان آن

متخصص طب سنتی سردردها را از دیدگاه طب سنتی به چهار گروه تقسیم کرد و گفت: سردردهای صفراوی، بلغمی، سوداوی و دموی انواع سردرد هستند که برای درمان آنها باید روش‌های متفاوتی بکار گرفت و هر یک در زنان و مردان متفاوت بروز می‌کند.

خبرگزاری فارس: انواع سردرد از دیدگاه طب سنتی و راه‌های درمان آن
    •  
 

 

علی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس گفت: در طب سنتی سردردها به چهار دسته تقسیم می شوند و از همین رو درمانهای متفاوتی هم دارند. دسته اول سردردهای صفراوی است که درد از ناحیه پیشانی و جلوی سر شروع می شود و در گرما و با عطرهای گرم تشدید می‌شود.

وی ادامه داد: این سردرد که بیشتر در مردان دیده می‌شود با مصرف عسل، عرق نعنا و سرکه انگور طبیعی یا آب زرشک بهبود می‌یابد.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: دسته دیگر سردردهای دموی است و درد از پیشانی شروع و تمام سر را فرا می گیرد و در شقیقه به صورت نبض ادامه می باید. درمان این نوع سردرد نیز مانند صفراوی است.

حسینی از سردردهای بلغمی به عنوان سردرد دیگر نام برد و گفت: علائم سردردهای بلغمی این است که درد معمولا از گردن و پشت سر شروع می شود و هنگام سردی و استرس تشدید می‌شود. این نوع سردرد با بوهای گرم آرام می شود و گاهی همراه با حالت تهوع است.

وی با بیان اینکه این نوع سردرد در زنان بیشتر دیده می شود گفت: درمان این نوع سردرد مصرف ارده با شیره انگور، استشمام عطر گرم به هنگام شب و مصرف رازیانه با عسل است.

حسینی افزود: سردردهای سوداوی سردرد نوع چهارم است که در این سردرد معمولا کل سر دچار درد می‌شود و به هر دلیلی مانند سروصدا، عصبانیت، شلوغی، ترافیک، استرس، آلودگی هوا و غیره ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه این نوع سردرد نیز در زنان و مردان شایع است گفت: مصرف سرکه انگبین، ماساژ سر، شانه زدن موها با شانه های درشت و مصرف نکردن غذاهایی مانند بادمجان، سوسیس و کالباس، غذاهایی با ادویه تند، قهوه و نسکافه، سرخ‌کردنی‌ها، سیگار و قلیان از راههای درمان این نوع سردرد است.

این متخصص طب سنتی گفت: به طور کلی مصرف نعنا، گیاه زنجبیل و کاسنی تلخ نیز برای بهبود سردرد توصیه می‌شود.



دو شنبه 3 شهريور 1393برچسب:, :: 9:18 ::  نويسنده : طاها
 

کمردرد زیر ذره‌بین طب سنتی

 


آمارها نشان می‌دهند 85 در صد افراد حداقل یک‌بار در طول زندگی خود کمردرد را تجربه خواهند کرد. در این مقاله سعی بر آن داریم که با قلمی ساده و روان به بررسی کمردرد از جنبه‌های مختلف آن بپردازیم.

 

کمردرد

 

بی‌شک پس از سرماخوردگی، کمردرد شایع‌ترین عارضه در بین افراد تمام جوامع است. هر چند که گاهی از آلرژی پس از سرماخوردگی به عنوان شایع‌ترین عارضه نام برده می‌شود اما آمارها نشان می‌دهند 85 در صد افراد حداقل یک‌بار در طول زندگی خود کمردرد را تجربه خواهند کرد. در این مقاله سعی بر آن داریم که با قلمی ساده و روان به بررسی کمردرد از جنبه‌های مختلف آن بپردازیم.

 

علل ایجاد کمردرد در جامعه ایران

کمردرد یکی از شایع‌ترین عارضه‌ها در ایران می‌باشد که قریب 95 درصد افراد بالای 50 سال با آن درگیر هستند. آمارهای مربوط به کمردرد، در ایران هشدار یک فاجعه بزرگ در کشور را می‌دهد. فاجعه‌ای که ما خود به آن دامن زده‌ایم. یکی از مهم‌ترین عوامل ایجادکننده کمردرد و یا تشدید دردهای آن ناحیه استفاده از سنگ‌های توالت به صورت سنتی در کشور ما می‌باشد. وضعیت بسیار نامناسب ستون فقرات در هنگام استفاده از این سنگ‌های توالت سنتی اسباب کمردرد را حتی در سنین کم فراهم می‌آورد. از عوامل دیگر، شستشوی رخت و لباس با دست و بدون استفاده از ماشین لباسشویی  می‌باشد. وضعیت غلط خوابیدن و یا نشستن طولانی مدت جوانان در هنگام استفاده از رایانه و اینترنت، حمل بارهایی فراتر از آستانه تحمل ستون فقرات و مهره‌ها، ایجاد روابط با وضعیت‌های بد در بین زوجین، کاربرد مکرر از راه‌پله به جای آسانسور و.... از دیگر عوامل شیوع این عارضه در کشور ما می‌باشند.

 

انواع کمردرد

اولین گام یک درمانگر جهت مداوای کمردرد تشخیص نوع درد کمر می‌باشد. کمردردها دارای علل مختلفی می‌باشند و دارای تقسیم‌بندی‌های مختلفی می‌باشند اما از منظری می‌توان آن‌ها به دو دسته ساده تقسیم کرد، دسته اول شامل کمردردهایی که معمولاً هنگام ایستادن زیاد یا حرکات زیاد ستون مهره‌ها و یا فشارهای وارد بر ستون مهره‌ها شدت می‌یابند و هنگام استراحت در رختخواب با تکیه زدن بر جسمی و یا در حالت سکون بدن کم می‌شود و دسته دوم کمردردهایی که مربوط به دررفتگی دیسک بین مهره‌ها یا مربوط به عارضه‌های کلیوی یا روده‌ای و یا مربوط به ناراحتی‌های روانی مانند هیجان و اضطراب یا روماتیسمی می‌باشد.

در هنگام مواجهه با کمردرد غذاهایی با مزاج گرم نسبت به غذاهایی با مزاج

سرد در تسکین این عارضه نقش بیشتری دارند

 

درد ناشی از این دسته از کمردردها در حال استراحت نیز کاهش نمی‌یابد و ادامه خواهد داشت. درمان کمردردهای نوع اول بیشتر به صورت خانگی و پرهیز از عوامل ایجادکننده و تشدیدکننده آن‌ها می‌باشد اما جهت درمان و مداوای کمردردهای نوع دوم نیاز به بررسی‌های دقیق می‌باشد لذا به بیمارانی که از دردهای کمری دسته دوم رنج می‌برند توصیه می‌شود جهت تشخیص و درمان خود به متخصصین مرتبط مراجعه کنند.

 

پیشگیری از کمردرد

جلوگیری از هر شرایطی که ستون مهره‌ها و فقرات را در وضعیت نامناسب قرار دهد. مانند استفاده از توالت‌های سنتی، شستشوی رخت به صورت نشسته و.....  انجام حرکات تخصصی ورزشی و درمانی.  استفاده از تشک‌های طبی و با انعطاف و نرمی مناسب.  عدم حمل بارهای سنگین و به صورت نامناسب.  عدم استفاده مکرر از پله.  استراحت کافی پس از یک دوره فعالیت جسمانی طولانی.

 

غذاهای موثر درمانگر

خوراکی‌هایی که می‌بایست در هنگام کمردرد بیشتر مصرف گردند عبارت‌اند از: زرده تخم‌مرغ (ترجیحاً جهت درمان از سفیده استفاده نگردد)، عسل که هم به صورت استعمال موضعی در نواحی دارای درد و هم به صورت خوراکی در هنگام درد مصرف می‌شود، خورش فسنجان به همراه گردوی فراوان، خورش کرفس، مصرف پلو به همراه زیره، چای زنجبیل، خرما (هم به صورت مصرف خوراکی و هم جهت گرم کردن موضع از آن استفاده می‌گردد)، انجیر، سیر، برگ تازه اسفناج، جوجه آب‌پز، آب تره و.....

از اسامی غذاها و مواد خوراکی که در بالا نام برده شد می‌توان این نتیجه را گرفت که در هنگام مواجهه با کمردرد غذاهایی با مزاج گرم نسبت به غذاهایی با مزاج سرد در تسکین این عارضه نقش بیشتری دارند. البته نوع خاصی از کمردرد به نام کمردرد سوء مزاجی وجود دارد که ناشی از تداخل اخلاط می‌باشد که در این حالت می‌بایست به اصلاح وضعیت مزاج فرد پرداخت تا از عارضه کمردرد رها گردد.

 

درمان‌های گیاهی

در بحث درمان‌های گیاهی این نکته قابل ذکر است که از آنجایی که معمولاً کمردردهای با شدت زیاد طاقت‌فرسا می‌باشند که به اسبابی جهت سوء استفاده بعضی از درمانگرنماها تبدیل شده‌اند. بعضاً تبلیغاتی بسیار اغراق‌آمیز در معرفی محصولات درمانی مرتبط با کمردرد دیده می‌شود که صرفاً جنبه تبلیغاتی دارند و خارج از آستانه واقعیت می‌باشند. طبیبان در گذشته بر این باور بودند که کمردرد عارضه‌ای است که به کندی به انسان تحمیل می‌گردد لذا درمان آن نیز در درازمدت صورت می‌گیرد. این موضوع امروزه هم در طب مدرن و هم در طب سنتی به اثبات رسیده است. درمان کمردرد یک روند طولانی مدت است و بیمار می‌بایست در طول روند درمان برای اینکه بهترین نتیجه حاصل شود شکیبا باشد.

واقعیت دیگر در مورد درمان کمردرد این است که بیماران دارای کمردرد به مثابه یک کوه آتش‌فشان فوران کرده می‌باشند تمام روش‌های درمانی فقط قادرند این کوه آتش‌فشان فوران کرده را به آتش‌فشانی خاموش تبدیل کنند و تا کنون هیچ روش درمانی نتوانسته است این آتش‌فشان را به کلی از بین ببرد. لذا بیماران می‌بایست توجه کامل را مبذول فرمایند که بعد از کاهش میزان درد و یا فرو نشستن درد در ناحیه کمر با رعایت تمام نکات در پیش گوشزد شده از بازگشت مجدد درد کمر جلوگیری کنند.

* یکی از ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین روش‌های درمانی کمردرد گرم کردن موضع به وسیله روغن‌های مختلف و یا کمپرس آب گرم می‌باشد. در این روش می‌بایست توجه کرد که گرم کردن به صورت متناوب باشد. به طور مثال 3 دقیقه کمپرس آب گرم (آب با گرمای بسیار ملایم) بر روی موضع قرار گیرد. بعد از این مدت کمپرس را برداشته و پس از چند دقیقه مجدداً موضع با کمپرس گرم شود.

از بین عرقیات حکما بیشتر توصیه به استفاده از عرق سیر، عرق کرفس و عرق

تره می‌کنند و از بین آب میوه‌ها انجیر، آب آلوها، آب توت و آب مرکبات به خصوص لیموشیرین توصیه می‌گردد

 

* یک روش درمانی بسیار کارا در طب سنتی فصد عرق‌النسا است (عرق النسا نام یکی از رگ‌های بدن است که در پشت قوزک پا قرار دارد). گاها دیده می‌شود که عرق‌النسا را به غلط معادل عارضه سیاتیک دانسته‌اند که این دیدگاه اشتباه است. بیماری که قصد دارد از طریق فصد عرق‌النسا به درمان کمردرد خود بپردازد می‌بایست قبل از انجام فصد به این مراتب عمل کند: 1- بیمار می‌بایست از سه روز پیش از فصد روزی دو عدد کپسول اجابت بخورد (این کپسول در داروخانه‌های گیاهی موجود می‌باشد) 2-  بیمار می‌بایست از سه روز پیش از فصد بعد از هر وعده غذا یک عدد کپسول سورنجان بخورد.3- مالش موضع درد از 48 ساعت قبل از فصد با یکی از پمادهای تسکین‌دهنده درد که منشأ گیاهی داشته باشد. 4- گذاشتن ضماد کمری بر روی موضع از 48 ساعت قبل از فصد ( ضماد کمری شامل دمبه گوسفند به طول یک کف دست و ضخامت یک انگشت می‌باشد که روی آن را مقداری خرما، عسل و زنجفیل ریخته و بر روی موضع قرار می‌دهند). این ضماد کمری می‌بایست هر 12 ساعت یک‌بار عوض شود. بیمار پس از طی کردن این مراتب می‌تواند فصد عرق‌النسا را انجام دهد. در پایان ذکر این نکته لازم و ضروری است که انجام فصد می‌بایست حتماً زیر نظر پزشک متخصص این امر صورت گیرد زیرا در صورت عدم علم و تخصص کافی درمانگر در انجام عمل فصد می‌تواند عواقب بسیار خطرناک و بدی را به دنبال داشته باشد.

 

نقش عرقیات گیاهی و آب میوه‌های طبیعی

از آنجایی که عرقیات بسیار رقیق و با درصد خلوص بسیار پایین می‌باشند لذا در درمان کمردرد کارا نمی‌باشند و معمولاً به عنوان درمان‌های مکمل تجویز می‌گردند اما به عنوان روش درمان اصلی روی آن‌ها نمی‌توان حساب کرد. از بین عرقیات حکما بیشتر توصیه به استفاده از عرق سیر، عرق کرفس و عرق تره می‌کنند و از بین آب میوه‌ها انجیر، آب آلوها، آب توت و آب مرکبات به خصوص لیموشیرین توصیه می‌گردد.

 

پرهیز غذایی

همان‌گونه که پیش از این نیز ذکر شد معمولاً در زمان بروز کمردرد حکما بیشتر به استفاده از غذاهایی با مزاج گرم توصیه داشته‌اند و پرهیزات غذایی آن‌ها غذاها و مواد غذایی با مزاج سرد بوده است. حکما مصرف نکردن گوشت قرمز، بادمجان، بامیه، خیار، هویج، گوجه‌فرنگی و غذاهایی با زمینه مایع مانند انواع سوپ‌ها و آبگوشت‌ها و... در زمان مواجهه با کمردرد را توصیه کرده‌اند.

 

توصیه‌های کلی

فردی که دچار کمردرد شده است می‌بایست در یک جای سفت مثلاً روی یک پتو استراحت نماید. اگر کمردرد شدید باشد بهتر است که سر کمی بالاتر از بدن قرار گیرد و با قرار دادن بالشی نرم در زیر کاسه زانو، وضعیت پاها  به صورت نیمه خمیده در آیند. اگر بیمار قصد خوابیدن به پهلوها راداشته باشد بهتراست که تنها کمی به طرف جلوخم شود و زانوها نیز خم باشند تا بیمار احساس آرامش کند اما خوابیدن به طور دمر به هیچ وجه توصیه نمی‌گردد و چنانچه فرد دارای کمردرد ناچار باشد که دمر بخوابد حتماً می‌بایست یک بالش نرم در زیرشکم و یک بالش هم در زیرساق پاها قرار دهد. فرد دارای کمردرد می‌تواند با قرار دادن کمپرس آب گرم و یا گرمکن‌های الکتریکی اسباب تسکین درد را با افزایش خون رسانی به موضع فراهم کند. اگر در بیماری گرفتگی عضلات مشاهده شود می‌توانند از داروهای گیاهی شل کننده عضلات که به صورت ضمادی یا خوراکی هستند استفاده کنند. امروزه اکثر پزشکان طب نوین نیز برای گرفتگی عضلات از پمادهای رایج گیاهی که جهت بر طرف کردن گرفتگی عضلات در داروخانه‌ها وجود دارند استفاده می‌کنند زیرا این پمادهای موضعی گیاهی بسیار کارا و با اثرات قوی می‌باشند.اگر آثار هیجان و ناراحتی‌های عصبی و روانی مشاهده شود می‌توان ضمن تقویت روحی بیمار از داروهای آرام‌بخش گیاهی مانند دمنوش‌های اسطوخودوس و یا دمنوش‌های به‌لیمو استفاده نمود.



یک شنبه 2 شهريور 1393برچسب:, :: 20:45 ::  نويسنده : طاها

ازنگاه طب سنتی کلسترول چربی گرم و تری گلیسیرید چربی سرد به

حساب میاید.پس برای درمان باید به فرم زیر عمل نمود.

 

ــ  درمان کلسترول بالا:

کلسترول معمولا درگرم مزاجها بیشتربالا می رود.

الف)ازترکیب(۲ واحدعسل+۲واحدعرق نعنا+۱ واحدسرکه طبیعی)یک سوم

لیوان ریخته الباقی را آب ریخته یکساعت بعد شام میل شود.

ب)حجامت عام در نیمه ماه قمری یک الی سه مرحله

ج)کاهش سودازاها وکاهش چربیها وسرخ کردنیها حتی چربی طبیعی

مثل کره حیوانی

نکته:روِغن کنجد وزیتون موردی ندارد.

**توجه مهم:زمان درمان بسته به میزان بالا بودن کلسترول بین ۴۰ تا

۱۲۰روز طول میکشد.تعداد مراحل حجامت هم به همین شکل تنظیم

کنید.هر دو ماه یکبار با آزمایش خون کاهش کلسترول خود را ارزیابی

کنید.

 

ـــ درمان تری گلیسیرید بالا:

تری گلیسیرید بیشتر در سرد مزاجها بالا میرود.

الف)از ترکیب(۳ واحد عسل+۱ واحدسیاهدانه نیم کوب)هر ۱۲ ساعت یک

 قاشق مرباخوری میل شود.

ب)ارده با شیره انگور روزی یه پیاله میل شود.

ج)خوردن گرمیها مخصوصا مویز ـ زیتون ـ انجیر ـ گوشت گوسفندی ـ کره

حیوانی ـ انگور و... توصیه میشود.

د)کاهش جدی سردیها

نکته:کاهش سردیها و افزایش گرمیها را بسته به میزان سردی مزاج تنظیم

نمایید.مثلا اگر کسی غلبه شدید بلغم دارد پس باید برای مدت حداقل ۴۰

روز سردیها را ترک کندوسپس تا ۳ الی ۴ ماه سردیها را بسیار کم بخورد.

ضمنا این برنامه غذایی را بسته به فصل باید تنظیم کنید.مثلا در فصل

تابستان نیاز به ترک سردی برای همان فرد ذکر شده بالا نیست.

 

ـــ درمان کلسترول و تری گلیسیرید وقتی هردو بالا باشد:

اگر کلسترول بالاتر باشد بنای درمان را بر درمان کلسترول میگذاریم که در

بالا گفته شده است با این تفاوت که میزان سرکه در سرکه انگبین را به

نصف واحد کاهش میدهیم.

حال اگر تری گلیسیرید بالاتر باشد بنای درمان را بر درمان تری گلیسیرید

که در بالا گفته شده است میگذاریم با این تفاوت که به ترکیب سیاهدانه

و عسل باید نیم واحد سرکه طبیعی هم اضافه کرد.

**توجه:اگر این دو چربی هردو خیلی بالا و به هم نزدیک باشند اینجا باید

براساس مزاج بیمار تصمیم گیری شود اگر بیمار سردمزاج است بنارا بر

درمان تری گلیسیرید و اگر گرم مزاج است ابتدا بیمار را حجامت کرده و

بعد درمان کلسترول را که در همین آیتم آمده شروع میکنیم.



یک شنبه 2 شهريور 1393برچسب:, :: 20:31 ::  نويسنده : طاها

یائسگی زودرس که امروزه بسیار شایع شده وخانمهایی هستندکه با

سنی در حدود ۳۵ سال یائسه میشوند.دربعضی مواقع دیده شده دختر

های جوان ۲۱ ساله که به آنها گفته شده که یائسه شده اند.

ازنظرطب سنتی یائسگی زودرس نشانه غلبه سردی در اندام جنسی 

یا غلبه سردی درکل تن است.برای درمان موارد زیر را ۴۰ الی ۱۲۰ روز

رعایت کنید تا مجددا عادات ماهیانه به حالت طبیعی برگردد:

الف)شبی یک لیوان عرق رازیانه با عسل(۱۲۰ شب)

ب)تزریق واژینال عسل شبی ۲۰ سی سی(۲ هفته)

ج)کاهش جدی سردیها مخصوصا لبنیات و ماهی و چای وعدس و گوشت

گوساله وگاو وبادمجان و گوجه وخیار و مرغ ماشینی.

د)ارده با شیره انگور روزی یه پیاله

ه)از ترکیب(۳ واحدعسل+۱واحدسیاهدانه نیم کوب) هر۸ ساعت یک ق

مرباخوری میل شود.

چ)یکمرحله حجامت عام ۴۰ روز بعد ازشروع درمان(بهتر است تحت نظر

متخصص طب سنتی وباتشخیص دکتر باشد.)

ق)بادکش کمروزیر شکم و ران پاها یک شب درمیان ۲۱ مرحله.



یک شنبه 2 شهريور 1393برچسب:, :: 20:30 ::  نويسنده : طاها

برای درمان درد عصب سیاتیک ازکمرتا قوزک پاها کشیده شده است

موارد زیر را رعایت کنید:

الف)ازترکیب(شیر جوشیده ولرم یک لیوان + یک قاشق مربا خوری

عسل+یک قاشق مرباخوری بارهنگ + یک قاشق مرباخوری گرده گل

 زنبور عسل+ یک قاشق غذاخوری پودرسنجد+یک قاشق غذاخوری آب

زعفران)هر روز ناشتا بخورید تا 40 روز

ب)شیربادام درختی روزی یک لیوان شبها موقع خواب میل شود.(۴ماه)

طرزتهیه:یک لیوان آب خنک+۱۴ عدد بادام درختی+۲ ق غذاخوری عسل

را داخل مخلوط کن ریخته بعداز اینکه خوب مخلوط شدمیل کنید.

ج)ارده با شیره انگور روزی یک پیاله.مویز روزی ۲۱ عدد.شبی هفت عدد

انجیر.زیتون همراه غذا حتما میل شود.

د)ازترکیب(۴ واحدروِغن زیتون بودار+۲ واحدعسل+۱واحدسرکه طبیعی)

هر ۸ ساعت یک ق غذاخوری میل شود(۴ ماه)

ه)کاهش سردیها مخصوصا سودازاها

چ)روغن مالی زیادکمر وران وساق پای درگیر با ترکیب(۱۴ قطره اسانس

 نعنا+۶۰ سی سی روغن بادام تلخ) روزی دو بار به مدت ۸۰ شب

گ)بادکش کمر و ران و ساق پای درگیر دو هفته بعد شروع روغن مالی

یک شب درمیان ۲۱ مرحله.

ع)حجامت عام بعد یکماه در ربع سوم ماه قمری.دو هفته بعد حجامت کمر

ودو هفته بعد حجامت ساق پای درگیر.

غ)درنهایت ۱ الی ۳ مرحله در قوزک بیرونی پا زالو گذاشته شود.

 

توجه بسیارمهم:به غیراز حجامت عام در سایر حجامت ها و حتی زالو

درمانی حتما باید با شرایط بیمار تصمیم گرفت و هرگاه درداز بین رفت

نیازی به ادامه درمان نیست.ضمنا بهتر است این مراحل حتما تحت نظر

 متخصص طب سنتی انجام گردد.

نکته مهم:اگر بیمار یبوست داردحتما از دستورات درمان یبوست هم

همزمان استفاده نماید.



یک شنبه 2 شهريور 1393برچسب:, :: 20:28 ::  نويسنده : طاها

برای کسب اطلاع از بادکش کردن و نحوه انجام آن به لینک زیر

مراجعه و جزوه استاد علی اکبرروزگاری را دانلود کنید و به دقت

بخوانید.از این به بعد دیگر سوالات مربوط به بادکش پاسخ داده

نمیشود چراکه این جزوه کامل است و اطلاعات آن موردتاییداست.

روي اين كليك كنيد.



یک شنبه 2 شهريور 1393برچسب:, :: 20:27 ::  نويسنده : طاها

تدابیر لازم جهت روزه داری در ماه مبارک رمضان 

به دلیل قرار گرفتن ماه مبارک رمضان در فصل تابستان و گرمی هوا در این فصل و فاصله طولانی

بین سحر و افطار ، روزه داری نیاز به رعایت تدابیری دارد تا ضمن حفظ سلامت بدن ، فرد بتواند با

این یک ماه روزه داری اخلاط فاسد خود را نیز دفع نماید . لذا بر آن شدیم تا تدابیری که در منابع

طب سنتی توسط حکما برای چنین زمانهایی بیان شده است را به اجمال بیان کنیم تا با رعایت

این موارد انشاء الله بتوانید روزه داری آسانتری را تجربه کنید .

1- در وعده افطار چه بخوریم و با چه غذاهایی باید شروع کنیم :

بهترین غذا جهت بازکردن افطار در این فصل آب جوش ولرم به همراه خرما می باشد . در وعده

افطار باید غذاهای لطیف ، زود هضم و سریع الجذب را بخورید تا بدن بتواند در زمان اندک انرژی از

دست رفته خود را تامین کند . مانند موارد زیر : 

1) آب گوشت بدون کوبیده آن      2) تخم مرغ عسلی      3) سوپ جو             4) خوراک سبزیجات         5) مربای انجیر                        6) عسل                   7) سرکه با شیره       8) مربای تمشک         

 9) ماء الشعیر سنتی  

طرز تهیه : 14 لیوان آب به همراه 1 لیوان جو پوست کنده را بپزد  تا بشکفد سپس صاف کرده

استفاده شود :  -    کسانیکه سرد مزاجند با عسل بخورند .  -    کسانیکه گرم مزاجند همان

آبش را خالی بخورند.

چند نکته مهم:

- استفاده از غذاهای غلیظ در وعده افطار باعث می شود که هم معده خالی سنگین شده

و معده دچار ضعف شدید میشود ، ضمن اینکه زمانیکه طول می کشد تا انرژی به تن برگردد

بین 8 تا 12 ساعت است ، پس شخص در ضعف به سر می برد ، ضمنا در وعده سحر میل

به غذا کم می شود و شخص در طول روز احساس گرسنگی را تجربه می کند . 

- استفاده از آب یخ و هر شربتی که در آن یخ باشد و هندوانه و میوه های خنک در کنار وعده

افطار به هیچ وجه مورد تائید حکمای طب سنتی نیست چرا که عامل اصلی مشکلات گوارشی

خواهد بود و باعث بیماری کبد چرب و سنگ کیسه صفرا و بسیاری از بیماریهای دیگر خواهد شد.

ضمن اینکه در رفع عطش کارساز نخواهد بود . چاره آن کمی صبر است و آب ولرم جوشیده که

بعد از حدود نیم ساعت این مشکل کاملا برطرف خواهد شد . 

 

2-  از افطار تا سحر چه بخوریم ؟ چگونه بر تشنگی غلبه کنیم ؟ 

بهترین موادی که باید در فاصله افطار تا سحر خورده شود استفاده از شربتها و میوه های زیراست : 

1)شربتهایی که در آن از خاکشیر – تخم شربتی – قدومه شیرازی و بارهنگ و.... استفاده شده

باشد . (هم برای گرم مزاجان و هم برای سرد مزاجان مفید است) .

2)شربت آبلیمو،آب زرشک ،سرکه انگبین،عرق کاسنی باعسل و... برای کسانیکه گرم مزاجند

بسیار خوب است و سرد مزاجان باید کمتر استفاده کنند .

  3)میوه هایی مثل : هندوانه،خربزه، طالبی، گرمک،آلبالو،زرد آلو  و گیلاس توصیه می شود با

فاصله دو ساعت از وعده افطار میل شود.بهتراست این میوه ها براساس مزاج میل شود. مثلا

کسی که گرم است هندوانه و آلبالو و... و کسی که سرد مزاج است خربزه و گیلاس و...میل کند. 

3-در وعده سحر چه بخوریم که احساس گرسنگی و تشنگی نکنیم :

در وعده سحر توصیه شده است غذاهای سنگین و دیر هضم و غلیظ که شور و پرادویه نباشند

استفاده گردد . ضمنا توصیه می شود که از شربتهایی که گفته شد قبل از شروع وعده سحر

1 الی 2 لیوان میل شود .

غذاهایی مثل : کوبیده آبگوشت – حلیم – هر غذای گوشتی با برنج – عدسی – نان و پنیر و گردو

و سبزی خوردن – ارده با شیره انگور – شامی با گوشت. 

  نکات : 

- استفاده از سالاد(گوجه – خیار – کاهو) در وعده سحرتوصیه میشود. 

 طرزتهیه سس :  مواد زیر را باتوجه به ذائقه خودتان مخلوط کنید و به عنوان سس در سالاد

استفاده کنید:  (روغن زیتون + عسل + رب انار + لیمو ترش) 

- استفاده از ماست باعث فساد غذاهای گوشتی شده ومعده دچار مشکلات گوارشی میشود.

- یکساعت بعد از وعده سحرنخوابیدتا معده بتواند هضم اول را به خوبی انجام دهد.



یک شنبه 2 شهريور 1393برچسب:, :: 20:26 ::  نويسنده : طاها

انواع مختلف آلرژیها که درجامعه بسیارشایع هستند ناشی از ضعف در

سیستم ایمنی بدن است.درطب کلاسیک درمانهای مختلفی وجود دارد

که همگی درجهت سرکوب علائم بیماری است نه درمان کامل آن و بیمار

تا آخرعمرش باید دارو مصرف نماید.داروهایی که هرکدام عوارض بیشماری

برای بدن دارند.اما در طب سنتی همه انواع آلرژی ها درمان قطعی دارد.

آلرژیها را میتوان به دو دسته کلی تقسیم کرد.آلرژیهای فصلی و آلرژیهایی

که نسبت به یک چیزخاص مثل میوه ها یا گردوخاک ویا گرده گل خاص و...

میباشد.برای درمان در طب سنتی باید به روش زیر عمل کرد:

 

گام اول:پاکسازی بدن از خلط یا اخلاط ناسالم.مثلا اگر کسی غلبه سودا

دارد باید بدنش را از سودای ناسالم واضافی پاکسازی کرد.

گام دوم:حجامت آلرژی

گام سوم:تقویت سیستم ایمنی با دارو

حال که با اصول درمان آشنا شدید برای درمان به روش زیر عمل کنید:

 

الف)ازترکیب(۲ لیوان عسل+۲لیوان عرق نعنا+۱لیوان سرکه طبیعی)

یک سوم لیوان ریخته الباقی را آب ریخته ۱ ساعت بعد شام میل شود.

 

نکته:بند (الف)را برای کسانیکه غلبه سودا ویا صفرا دارند فقط استفاده

کنید.صفراویها به جای عرق نعنا عرق کاسنی بریزند.به مدت(۴۰ الی ۱۲۰

 شب)

ب)از ترکیب(۳ واحدعسل+۱ واحد سیاه دانه نیم کوب)هر ۸ ساعت یک

ق مرباخوری میل شود(۴۰ الی ۱۲۰ روز)

نکته:برای بلغمیها لازم و برای صفراویها نیازی به داروی بالا نیست.سوداویها

باید نیم واحد سرکه طبیعی اضافه کنند.

ج)حجامت آلرژی هر ماه در ربع سوم ماه قمری ۱ الی ۳ مرحله.

 

نکته۱:بلغمی ها در صورت درمان شدن با داروی بند (ب)خیلی نیازی به حجامت

ندارند.ولی سودا و صفراویها باید حتما حجامت کنند.اگرشخص دموی باشد

حتما باید حجامت کند تا به نتیجه برسد و نیازی به مصرف هیچ دارویی ندارد.

 

نکته۲:در آلرژیهایی که به چیز خاصی حساسیت وجود دارد باید در موقع حجامت

آلرژی آن ماده را با خود ببرید و به حجام بدهید تا در محل زخم حجامت شما

بمالدتا بدنتان نسبت به آن واکسینه گردد.

 

نکته۳:اگر نمیدانید که به چه ماده ای حساس هستید به حجام بگویید تا مواد

آلرژنی که خودشان دارند را برایتان بمالد.ماده آلرژن معمولا درمطب های

طب سنتی وجود دارد.



یک شنبه 2 شهريور 1393برچسب:, :: 20:24 ::  نويسنده : طاها

انواع زانو دردها و درمان آنها

درد زانو و مشکلات مرتبط با آن یکی از شایعترین دردهای جامعه امروزی

است.به همین دلیل دراین مطلب به چگونگی تشخیص و نحوه درمان

میپردازیم.

درد زانو از نظر طب سنتی میتواند از علل مختلفی همچون بلغم و یا

سودا و یا حتی صفرا باشد.درموارد بسیار نادری هم از خلط دم ممکن

است درد زانو بوجود بیاید.

 

الف)زانو دردهای صفراوی:

این نوع زانو درد شیوع کمی در جامعه دارد.

 

ــ علائم تشخیصی:

این نوع زانو درد در کسانی بوجود میاید که صفراوی هستندو درجه صفرای

 آنها هم بالا است.علت بوجود آمدن زانو درد در این افراد ناشی از خشکی

 زیاد مفصل است که از شدت صفرا بوجود میاید.این خشکی نمودش در

خشکی مفصل زانو .صدا دادن مفصل.سوزش و درد داخل مفصل.

 

ــ نحوه درمان:

۱-سرکه انگبین(دو واحد عسل+دو واحد عرق کاسنی+یک لیوان سرکه

طبیعی)از این ترکیب یک سوم لیوان ریخته الباقی را آب ریخته و یکساعت

بعد شام میل شود.(۴۰ شب)

۲-حجامت عام در ربع سوم ماه قمری یکمرحله

۳-کاهش صفرازاها

۴-اگر این بیماری مدت زیادی باشد که بوجود آمده است برای ترمیم غضروف

از ترکیب زیر شبها موقع خواب استفاده شود:(۴۰ الی ۸۰ روز)

یک لیوان شیر طبیعی+دو قاشق غذاخوری پودرسنجد+دو ق غذاخوری عسل

 

ب)زانو دردهای بلغمی:

این نوع زانو درد در جامعه زنان بسیار شایع است.

 

-- علائم تشخیصی: 

این زانو درد در بلغمی مزاجها و کسانی که غلبه بلغم دارندعموما بوجود

میاید.علت آن هم از رسوب بلغم در مفصل زانو است.وقتی بلغم در مفصل

زیاد شود و رسوب کند باعث تورم همراه درد می شود.در اصطلاح عوام

میگویند زانو آب آورده است.

 

--نحوه درمان:

برای درمان موارد زیر توصیه میشود.

۱-کاهش غذاهای سردوتر

۲-از ترکیب(۳ واحدعسل+۱ واحدسیاه دانه نیم کوب)هر هشت ساعت

یک ق مرباخوری میل شود(۴۰ الی۱۲۰ روز)

۳-ارده با شیره روزی یه پیاله

۴-روغن مالی هر شب با روغن سیاهدانه و بادام تلخ ترکیبی

۵-بادکش زانو یک شب در میان ۲۱ مرحله

۶-انجیر شبی ۷ عددخیس کرده میل شود.

۷-دمکرده زنجفیل و دارچین روزی یک لیوان توصیه میشود.

طول درمان این نوع زانو درد بسته به شدت بلغم بین ۲ تا ۶ ماه است.

 

 

ج)زانو درد سوداویی:

این نوع زانو درد در جامعه بسیار شایع است و هم درجامعه زنان و هم در

مردان به وفور یافت میشود.

 

--علائم تشخیصی:درکسانیکه سوداویی باشند یا غلبه سودا داشته باشند

احتمالا دچار اینگونه زانو درد میشوند.زانو دردی که زانوها لاغر و درحین باز و

بسته شدن صدا میدهد.به دلیل رسوب سودا در مفصل و بروزخشکی همراه

سردی زانو دردی بوجود میاید که دایم سرد است و اگر پیشرفت کند مفصل

دچار تغییر شکل میشود و غالب روماتیسم مفصلیها از این دسته هستند.

 

-- نحوه درمان:

۱-از ترکیب(۲ واحد عسل+۲ واحدعرق نعنا+۱ لیوان سرکه طبیعی)یک سوم

لیوان ریخته الباقی را آب ریخته یکساعت بعدشام میل شود.اگر سن بیمار

بالای ۴۰ باشد و یا طبع بیمار خیلی سرد باشداز ترکیب زیر به جای ترکیب

بالا استفاده شود:(۴ واحد روغن زیتون بودار+۲ واحد عسل+۱ واحد سرکه

طبیعی)هر هشت ساعت یک ق غذاخوری میل شود.

۲-هرشب روغن بادام تلخ روی زانو مالیده شود تا ۴ ماه.

۳-بادکش زانو یک شب در میان ۲۱ مرحله.

۴-شبی ۷ عدد انجیررا داخل یک لیوان گلاب خیس داده شبها میل شود.

۵-زیتون ۷ عدد ناشتا.مویز روزی ۴۰ عدد.ارده با شیره روزی یه پیاله

۶-کاهش جدی سودازاها 

۷-حجامت عام و حجامت زانو و حتی زالو درمانی باید در حین درمان بسته

به شرایط بیمارانجام پذیرد.

نکته:اگربیماری پیشرفته شده باشدو تغییرشکل مفصل رخ داده باشد فقط

طول درمان بیشتر خواهد بود.طول درمان در حالت عادی ۴ الی ۶ ماه و در

حالت پیشرفته ۱ الی ۲ سال خواهد بود.  



یک شنبه 2 شهريور 1393برچسب:, :: 20:23 ::  نويسنده : طاها

برای درمان تپش قلب خود موارد زیر را رعایت کنید:

الف)شبی یک لیوان عرق بهارنارنج به همراه یک ق مرباخوری فرنجمشک

و کمی عسل میل شود(۱۲۰ شب)

ب)کاهش سردیها مخصوصا سردوترها

ج)میوه هایی مثل سیب.به بسیار مفیداست و خوبست که روزانه میل شود.

د)استشمام عطرگرم درحال خواب(۱۲۰ شب)

 



سالمه چند سالی هست که کلیه درد دارم سالهای قبل خیلی

شدید بود به طوریکه داد و فریادم بالا میرفت و فقط آمپول دیازپام و هیوسین

دردم رو آروم میکرد موقع خوردن غذا حالت تهوع بهم دست میداد چند بار

سونو انجام دادم یا گفتن انقباض کلیه ست یا سنگ داری انجام مجدد

سونو نتیجه عکس میشد و میگفتند هیچی نیست سی تی اسکن هم

نتیجه یه سنگ داد که سر لوله هالب رو گرفته با خوردن داروهای ترکیبی

گیاهی و عرقیات کلیه م آروم شد و لی گهگاهی کلیه درد نه چندان

شدید میگیرم که با خوردن دمکرده آویشن فوری آروم میشه بیشتر از

خرداد کلیه دردام شروع میشه ک درد آرومی داره و زیاد لاغر شدم موهام

میریزه و تو صورتم لک آورده سرمایی هستم لطف کنید کمکم کنید مرسی

پاسخ : به قسمت عناوین مطالب درمان سنگ کلیه رجوع کنید که اگر

سنگی باشد به این روش کاملا دفع خواهد شد.ضمنا هر شب کمر و کلیه

هایتان رابا روغن سیاه دانه ماساژ دهید(۴۰ شب)

 

۲ـآیا عرق رازیانه روی لک صورت و رنگ پوست هم اثر مفید دارد؟مرسی

از وبلاگ محشرتون

پاسخ :بله ـ هم در لک صورت و هم در پر شدن و زیبایی صورت موثره .

 

۳ـ با طب سنتی میشه افسردگی رو درمان کرد؟

پاسخ : بله بطور کامل قابل درمان است . طول درمان ۴ الی ۶ ماه .

الف) ارده با شیره انگور ۴ وعده در هفته - بادکش کتف وکمر یک شب

در میان ۲۱ مرحله ـ استشمام مداوم عطر گرم ـ روغن مالی ملاج با روغن

کنجد ـ بادام درختی روزی ۱۴ عدد دانه دانه مثل آدامس میل شود.انار و

انگور زیاد بخورید ـ مویز ۲۱ عدد روزانه ـ اگر یبوست دارد درمانش کنید 

ب) حجامت عام دو مرحله ماهی یکبار در ربع سوم ماه قمری 

ج)پیاده روی روزانه ۲۰ دقیقه

د)هدیه دادن به اطرافیان به هر شکل ممکن

ه)تلاوت قرآن شبی ده دقیقه

 

۴ـ پسرکوچولویی داریم 13 ماهه 18روز زود دنیا آمد7ماه شیرمادرخورد و

بعد شیرخشک و بعدهم غذای کمکی و غذای سفره. الان مثل بچه های

8-9ماهه است راه نمیره وحرف هم نمیزنه لطفاراهنمایی بفرمایید

پاسخ : الف)کل تن بچه مخصوصا گردن و ستون فقرات را هرشب با روغن

زیتون ماساژ دهید.ملاج سرش را با روغن کنجد روغن مالی کنید.روزی

یک پیاله حریره بادام به بچه بدهید.آب انگور تازه روزی دو استکان به بچه

بدهید.

ب)شما خودتان این موارد را بخورید و به بچه شیر دهید:

بادام درختی ۱۴ عدد دانه دانه مثل آدامس میل شود.خرما روزی ۷ عدد.

ارده با شیره انگور ۴ وعده در هفته.مویز ۲۱ عدد روزانه.عرق رازیانه شبی

یک لیوان با کمی عسل به غیر از ایام پریودی میل شود.

 

۵ـ من دختری هستم 25 ساله-لاغر-قد170- از کوچیکی آفت میزدم اما

الان یه 4 سالی هست که آفتهای بدی میزنم.کلی آزمایش خون و بهجت

دادم چیزی نبود . اما این آفت ها بصورتی هستند گه 5-6 ماه طول میکشند

طوری که عفونت میکنندوبعد خونریزی اما خوب نمیشوند و درد طبیعی آفت

را هم ندارند بزاق دهانم اسیدی میشود و بزاق زیاد هم ترشح میکند وآنقدر

میسوزد که گویی تمام دهانمو سوزن مبزنند همراه با ورم زبان. در خواب هم

تشدید میشود طوری که نمیتوانم بخوابم باید نشسته بخوابم.تا اینکه محرم

سال پیش به مطب طب سنتی واقع در پونک نزد دکتر .............. رفتم

تشخیص غلبه سودا بر صفرا دادندو با کلی داروهای گیاهی و نخوردن

سردی ها و رعایت پرهیزها که مشابه مواردی که در سایتتون هست و

حجامت(کبد-کتف ها -زیر چانه-سر-عام-پایین کمر)وزالو در ناحیه زیر چانه

کمی بهتر شد البته در ناحیه دور لب هام و داخل لپ هام و مدت آفت ها

به 2 ماه رسید و سوزشش هم کمتر شد ولی زدن آفت متوقف نشد تا الان

ماه رمضون دهانم در قسمت لثه ها و ته زبانم و ته حلقم دچار آفت شده

بزور مردن روزه هام و میگیرم واصلا غذا نمیتوانم بجوم وبخورم .خدا میداند

هر روز از خدا میخوام که بمیرم دیگه تحمل ندارم در ضمن اصلا بدنم جون

و توان نداره که بخوام کار کنم زود خسته میشم میخواستم مرا راهنمایی

کنید یا اینکه پیش خود استاد خیر اندیش برم.بخاطر خدا کمکم کنید.التماس

دعا.در ضمن من پست و خصوصی کردم چون اسم دکترم رو نوشتم و

میخواستم بدونم زیر نظر استاد هستن؟

پاسخ :شما به دلیل شدت مشکلی که دارید باید زالو درمانی زیر چانه را

حداقل ۳ مرتبه به فاصله دو هفته تکرار میکردید.ضمنا اینکار را باید تا

۳ سال تکرار کنید.تامشکلتان کامل برطرف شود.ضمنا حجامت سالانه را

هم نباید فراموش کنید.

۶ـ دختری هستم 29 ساله از بچگی پا درد داشتم (در اثر سرما یا

استرس واعصاب و نشتن زیاد پادرد میگرفتم ) الان 2 ماه است که پاهام

اذیتم میکند یه مدت ورم کرده بود دکترا گفتند به خاطر حساسیت به قرص

LD بوده و با چند تا قرص درمان شد ولی هنوز یه کم ورم تو پاهام هست

نمیتوان راه بروم سه تا انگشت پای راستم موقع راه رفتن بی حس میشود

و زانوهام هم هنوز یه کم ورم داره در حالت عادی درد ندارم فقط زانوهامو

نمیتونم زمین بزنم چند تا دکتر هم رفتم آزمایش روماتسیم قلبی و مفصلی

دادم هر دو منفی بودتیروئید هم ندارم الان هم موقع راه رفتن پام بیحس

میشه و احساس میکنم کل استخوانام خشک هستش البته قبل از اینکه

پاهام ورم کنه فشار کارم زیاد بود زیاد پیاده روی میکردم زیاد سر پا وایستادم

و استرس هم داشتم با 3 ساعت استراحت حالم بهتر میشد ولی الان

همه ی اینها را به حداقل رساندم دیگه نمیدونم چیکار کنم دکترا هم سر

در نمیارن؟

پاسخ : مشکل شما غلبه سودا و بلغم میباشد . با رعایت موارد زیر

خوب خواهید شد : (۴۰الی ۱۲۰روز)

الف)شبی یک لیوان عرق رازیانه با کمی عسل به غیراز پریودی

ب)بادکش ساق و زانو یک شب درمیان ۲۱ مرحله

ج)ترک سردیها مخصوصا لبنیات و گوجه وخیار و هندوانه و چای و گوشت

گاو و عدس و بادمجان و ماهی

د)ارده باشیره انگور ۵ وعده در هفته

و)روغن مالی رو به سمت بالا در تمام محلهای تورم با روغن بادام تلخ هرشب

**ده دقیقه روی محل روغن مالی باز بماند تاروغن جذب شود.

خ)خرما روزی ۳ عدد ـ انجیر ۷ عدد ـ زیتون ۷ عدد ـ انگور روزی ۳ خوشه

خربزه و انار حتما بخورید.

ع)حجامت عام ۱ مرحله  در نیمه ماه قمری در صورت عدم بهبود یک مرحله

حجامت ساق پا

 

۷ـ دختری هستم که کشاله رانم تیره شده وهمچنین یه قرمزی کشاله

رانم هست ک پمادسوختگی استفاده میکنم وروسینم جاجوش هست

خواهش میکنم کمکم کنیدمن دارم نامزدمیکنم ونگران این مسائلم خواهش

میکنم جوابموهمینجازودبدین ممنون

پاسخ :مشکل شمادقیقا مشخص نیست.اینکه تیرگی از چیست و چرا

از پماد سوختگی استفاده میکنید.درمان جای جوش را در پست قبلی

توضیح داده ام. 

۸ـ من مدتی مشکل ورم معده و کولیت روده داشتم که با مراجعه به

پزشک طب سنتی مدتی بهبود یافت ولی هر از گاهی دوباره مرا دچار

مشکل می کند. علاوه بر آن ظاهر معده و روده ام هنوز بزرگ است و با

کمی خوردن غذا معده ام به صورت مشهودی بزرگ و متورم می شود

بطوری که نمی توانم به غذا خوردن ادامه دهم.برای مشکل کمرم هم آب

درمانی می کنم ولی از وقتی به استخر می روم در سینه و حلقم خلط

بوجود امده که گاهی شورمزه و گاهی به رنگ زرد تیره است که در اوایل

مرا دچار مشکل تنفسی کرد ولی الان فقط خلط در حلقم وجود دارد. فکر

می کنم طبعم صفرا بوده و الان دچار غلبه بلغم شده ام چون قبلا زیاد

ترشی می خوردم و بدنم هم بسیار گرم بود که گاهی آنقدر داغ می شدم

که جز با دوش آب سرد آرام نمی شدم ولی الان از سرما فراری ام چون حالم

بد می شود. لطفا بگوئید چه کنم؟در ضمن برای تهیه شربت عسل، باید آن را

جوشاند یا نه؟

پاسخ : برای مشکل معده تان نسخه عرق نعنا و بارهنگ را از بخش

درمان بیماریهای گوارشی شروع کنید. (۴۰ الی ۱۲۰ شب ) .برای شربت

عسل هم نیازی به جوشاندن ندارد.برای کمرتان هم نیازی به استخر نیست

که آن باعث افزایش رطوبت میشود و بعدا مشکلات دیگری را برایتان بوجود

میاورد.بادکش یک شب در میان ۲۱ مرحله و روغن مالی هر شب با روغن

بادام تلخ و سیاه دانه ۴۰ شب مشکلتان را حل میکند.

 

۹ـ من با همین مشخصات بالا ازتون توی اخر های اردیبهشت سوال

پرسیدم و سوال رو از قسمت "تماس با من" کنار قسمت "عناوین مطالب "

براتون فرستادم می خواستم ببینم اگه سوالو از اون جا بفرستیم به اون

جواب نمیدید؟ و می خواستم ببینم چه کتابی توی زمینه ی طب سنتی

برای خواندن توصیه می کنید با تشکر از سایت خوبتون

پاسخ : برای نوشتن نظر باید در انتهای هر پست قسمت نظر دهید

سئوالاتتان را بپرسید.کتاب مناسب و جامع و کاملی نداریم که بدرد مبتدیان

طب سنتی بخورد.پیشنهاد میکنم به وبلاگ طب اسلامی که در لینک دوستان

قرار دارد مراجعه و فایلهای صوتی و متنی آن را دانلود کنید.برای شروع

پیشنهاد میکنم کلاس مزاج شناسی استاد خیراندیش را دانلود کنیدو کامل

گوش دهید.

 

۱۰ـ مادرم کبدش کم کار است.لطفا راه درمانش را بیان کنید.با تشکر

پاسخ :موارد زیر را ۴۰ الی ۱۲۰ روز رعایت کند:

الف)عرق فراسیون شبی یک لیوان همراه با یک ق عسل میل شود.

ب)روزی یک لیوان دمکرده ازترکیب(نعنا+آویشن+مرزنجوش) را با کمی

عسل میل شود.

**توجه:اگرفشارخون دارندبه جای آویشن از برگ زیتون استفاده کنید.

ج)بادکش پشت کبد یک شب در میان ۲۱ مرحله



 ۱ ـ برای تری مزاج چه راههایی وجود دارد چون من مزاجم سرد و خشک

است و اکثر غذاهاسرد و تر هستند و من قسمت تری آن را میخواهم؟

پاسخ : شما باید غذاهای گرم و تر زیاد استفاده کنید .

 

۲ -برای نیش پشه کوره که خارش ایجاد میکنه چکار باید بکنیم؟نیش

عقرب رو چکار کنیم؟

پاسخ :برای نیش حشرات میتوانید از سرکه استفاده کنید.برای نیش

عقرب بهترین کار حجامت موضعی است.

 

۴ـ برای پسر بچه صفراوی ناشتا خاکشیر خوبه برای رشد و وزنگیریش؟

پاسخ : بله خوب است .

 

۵ - پسرم 3 سالشه و دندانهاش خیلی کوچیکند و به اندازه دندانهای بقیه

بچه ها رشد نکرده است زمینه ارثی هم داره آیا می شه درمانش کرد در

چه مدت؟

پاسخ :دندانهای ریزش احتمالا از مزاجش است.که برای آن درمانی وجود

ندارد.

 

۶ - برای درمان افسردگی راهی هست من صفراوی هستم ولی با این

توجه که سردیجات می خورم ضعف و خوابم زیاد می شه که فکر کنم بلغم

بهم غلبه کرده و من چند روز هم عرق رازیانه خوردم عصبی شدم که خوردن

شو قطع کردم؟

پاسخ :بله بطور کامل قابل درمان است . طول درمان ۴ الی ۶ ماه .

الف) ارده با شیره انگور ۴ وعده در هفته - بادکش کتف وکمر یک شب

در میان ۲۱ مرحله ـ استشمام مداوم عطر گرم ـ روغن مالی ملاج با روغن

کنجد ـ بادام درختی روزی ۱۴ عدد دانه دانه مثل آدامس میل شود.انار و

انگور زیاد بخورید ـ مویز ۲۱ عدد روزانه ـ اگر یبوست دارد درمانش کنید 

ب) حجامت عام دو مرحله ماهی یکبار در ربع سوم ماه قمری 

ج)پیاده روی روزانه ۲۰ دقیقه

د)هدیه دادن به اطرافیان به هر شکل ممکن

ه)تلاوت قرآن شبی ده دقیقه

 

۷ -دختر 24 ساله بیماریم رو واستون شرح دادم و شما لطف کردید جواب

دادید،اما به دکتر طب اسلامی در تهران مراجعه کردم و به من گفتن بادکش

زیر شکم بزارم،اما لیوانها به پوستم نمیچسبه،یعنی نمیتونیم خوب این کار

رو انجام بدیم علاوه بر بادکش شبی یک لیوان عرق رازیانه با سرکه انگبین

میخورم.اگر بادکش رو زیر شکم رو انجام ندم بیماریم رفع نمیشه؟البته بادکش

کتف که شما گفتید و بادکش زیر سینه که دکتر اسدزاده گفتن رو انجام میدم

پاسخ : حتما باید انجام دهید چراکه برد درمان کاهش میابد.کمی بالاتر بگذارید

لیوانها را تا کاملا بچسبد یااز استکانهای کوچک استفاده کنیدو یا اینکه به یکی

از مطبها بروید تا به شما یاد بدهند.

 

۸ ـبرای رفع لکهای قهوه ای جوش هم حنای سدر و سرکه خوبه؟

پاسخ : بصورت موضعی خوب است .

 

۹ ـ انگشت دست مادر من میخچه زده و از پدها و محلولهایی که دکتر تجویز

کرده بود استفاده کردن اما متاسفانه خوب نشد البته یکبار ازمحلولی

استفاده کردن که کاملا میخچه پوسته ریزی کرد و سوخته شد طوری که فکر

کردیم خوب شده اما بعد ازتموم شدن دوره درمان دوباره میخچه ظاهر شد

لطفا راهنمایی کنید و یک درمان قطعی پیشنهاد بدید سپاسگزار

پاسخ :موارد زیر را ۴۰ الی ۸۰ روز رعایت کند:

الف)سرکه انگبین شبی یک لیوان یکساعت بعد شام

ب)کاهش سودازاها

ج)اگر یبوست دارند حتما باید درمان شود.

د)حجامت عام ۱ الی ۲ مرحله هر ماه یکبار در ربع سوم ماه قمری

ه)در نهایت زالو روی موضع در گیری ۲ الی ۳ عدد

  ۱ ـ برای تری مزاج چه راههایی وجود دارد چون من مزاجم سرد و خشک

است و اکثر غذاهاسرد و تر هستند و من قسمت تری آن را میخواهم؟

پاسخ : شما باید غذاهای گرم و تر زیاد استفاده کنید .

 

۲ -برای نیش پشه کوره که خارش ایجاد میکنه چکار باید بکنیم؟نیش

عقرب رو چکار کنیم؟

پاسخ :برای نیش حشرات میتوانید از سرکه استفاده کنید.برای نیش

عقرب بهترین کار حجامت موضعی است.

 

۴ـ برای پسر بچه صفراوی ناشتا خاکشیر خوبه برای رشد و وزنگیریش؟

پاسخ : بله خوب است .

 

۵ - پسرم 3 سالشه و دندانهاش خیلی کوچیکند و به اندازه دندانهای بقیه

بچه ها رشد نکرده است زمینه ارثی هم داره آیا می شه درمانش کرد در

چه مدت؟

پاسخ :دندانهای ریزش احتمالا از مزاجش است.که برای آن درمانی وجود

ندارد.

 

۶ - برای درمان افسردگی راهی هست من صفراوی هستم ولی با این

توجه که سردیجات می خورم ضعف و خوابم زیاد می شه که فکر کنم بلغم

بهم غلبه کرده و من چند روز هم عرق رازیانه خوردم عصبی شدم که خوردن

شو قطع کردم؟

پاسخ :بله بطور کامل قابل درمان است . طول درمان ۴ الی ۶ ماه .

الف) ارده با شیره انگور ۴ وعده در هفته - بادکش کتف وکمر یک شب

در میان ۲۱ مرحله ـ استشمام مداوم عطر گرم ـ روغن مالی ملاج با روغن

کنجد ـ بادام درختی روزی ۱۴ عدد دانه دانه مثل آدامس میل شود.انار و

انگور زیاد بخورید ـ مویز ۲۱ عدد روزانه ـ اگر یبوست دارد درمانش کنید 

ب) حجامت عام دو مرحله ماهی یکبار در ربع سوم ماه قمری 

ج)پیاده روی روزانه ۲۰ دقیقه

د)هدیه دادن به اطرافیان به هر شکل ممکن

ه)تلاوت قرآن شبی ده دقیقه

 

۷ -دختر 24 ساله بیماریم رو واستون شرح دادم و شما لطف کردید جواب

دادید،اما به دکتر طب اسلامی در تهران مراجعه کردم و به من گفتن بادکش

زیر شکم بزارم،اما لیوانها به پوستم نمیچسبه،یعنی نمیتونیم خوب این کار

رو انجام بدیم علاوه بر بادکش شبی یک لیوان عرق رازیانه با سرکه انگبین

میخورم.اگر بادکش رو زیر شکم رو انجام ندم بیماریم رفع نمیشه؟البته بادکش

کتف که شما گفتید و بادکش زیر سینه که دکتر اسدزاده گفتن رو انجام میدم

پاسخ : حتما باید انجام دهید چراکه برد درمان کاهش میابد.کمی بالاتر بگذارید

لیوانها را تا کاملا بچسبد یااز استکانهای کوچک استفاده کنیدو یا اینکه به یکی

از مطبها بروید تا به شما یاد بدهند.

 

۸ ـبرای رفع لکهای قهوه ای جوش هم حنای سدر و سرکه خوبه؟

پاسخ : بصورت موضعی خوب است .

 

۹ ـ انگشت دست مادر من میخچه زده و از پدها و محلولهایی که دکتر تجویز

کرده بود استفاده کردن اما متاسفانه خوب نشد البته یکبار ازمحلولی

استفاده کردن که کاملا میخچه پوسته ریزی کرد و سوخته شد طوری که فکر

کردیم خوب شده اما بعد ازتموم شدن دوره درمان دوباره میخچه ظاهر شد

لطفا راهنمایی کنید و یک درمان قطعی پیشنهاد بدید سپاسگزار

پاسخ :موارد زیر را ۴۰ الی ۸۰ روز رعایت کند:

الف)سرکه انگبین شبی یک لیوان یکساعت بعد شام

ب)کاهش سودازاها

ج)اگر یبوست دارند حتما باید درمان شود.

د)حجامت عام ۱ الی ۲ مرحله هر ماه یکبار در ربع سوم ماه قمری

ه)در نهایت زالو روی موضع در گیری ۲ الی ۳ عدد

 

۱۰ ـموهای من زود به زود موخوره می گیره. به حدی که 40 روز پیش که

اونها رو کوتاه کردم تازه دیشب فهمیدم دوباره موخوره داره به حدی که حدود

نیم سانت بالا رفته بود. درمان و پیشگیری از آن به چه نحو است؟ طبع

سودایی دارم. می توانم عرق رازیانه برای زیبایی پوست بخورم؟ شنیدم که

موها را نازک می کنه آیا این در مورد موی سر هم صدق می کنه؟ لطفا طرز

دم کردن سبوس برنج را بگویید؟ خوردن چه میزان از آن در روز برای تقویت

موسر مفید است؟ممنون

پاسخ : شستشوی موی سر در حمام با سرکه مغازه ای (۴۰ روز). عرق

 رازیانه هم برایتان خوب است . خیر موهای سر را نازک نمیکند موهای زائد

را نازک میکند . یک قاشق غذاخوری سبوس با یک لیوان آب جوش دمکرده

شبی یک لیوان با کمی عسل ۴۰ شب بخورید.

۱۰ ـموهای من زود به زود موخوره می گیره. به حدی که 40 روز پیش که

اونها رو کوتاه کردم تازه دیشب فهمیدم دوباره موخوره داره به حدی که حدود

نیم سانت بالا رفته بود. درمان و پیشگیری از آن به چه نحو است؟ طبع

سودایی دارم. می توانم عرق رازیانه برای زیبایی پوست بخورم؟ شنیدم که

موها را نازک می کنه آیا این در مورد موی سر هم صدق می کنه؟ لطفا طرز

دم کردن سبوس برنج را بگویید؟ خوردن چه میزان از آن در روز برای تقویت

موسر مفید است؟ممنون

پاسخ : شستشوی موی سر در حمام با سرکه مغازه ای (۴۰ روز). عرق

 رازیانه هم برایتان خوب است . خیر موهای سر را نازک نمیکند موهای زائد

را نازک میکند . یک قاشق غذاخوری سبوس با یک لیوان آب جوش دمکرده

شبی یک لیوان با کمی عسل ۴۰ شب بخورید.



یک شنبه 2 شهريور 1393برچسب:, :: 20:21 ::  نويسنده : طاها

افسردگی ازنگاه طب سنتی ناشی از سردی مغز است.حال ممکن

است که یا سردی و خشکی غالب باشد و یا سردی و تری.بسته به

هرکدام طبیب باید درمان را انتخاب کند.

 

- نشانه های بارز افسردگی سوداوی:

کم خوابی،وسواس درکارها،گوشه گیری،سوداوی بودن مزاج فرد،

تیرگی پوست صورت،کابوس های شبانگاه.

 

- درمان افسردگی ناشی از شدت سودا:

الف)سرکه انگبین(2 لیوان عسل+2لیوان عرق نعنا+1 لیوان سرکه

انگور طبیعی)از این ترکیب یک سوم لیوان ریخته الباقی را آب ریخته

یکساعت بعدشام میل کند(40 الی 120 شب)

ب)استشمام عطرگرم مثل یاس،نرگس،محمدی،مریم،مشک و...

(شبها جلو بینی مالیده شود)(40 الی 120 شب)

ج) روغن کنجد یا زیتون را هر شب روی ملاج سرمالیده شود(40 الی

 120 شب)

د)شبی یک لیوان عرق بهارنارنج با یک ق مرباخوری فرنجمشک را

با کمی عسل میل شود(120 شب)

ه)ارده با شیره انگور هفته ای 4 الی 5 وعده صبحانه

چ)انجیر شبی 7 عدد،زیتون 7 عدد صبحها،مویز روزی 21 عدد

گ)بادام درختی 14 عدد دانه دانه مثل آدامس جویده شود.

**توجه:میتوانید همین 14 بادام را با یک لیوان آب داخل مخلوط کن

ریخته و 2 قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید پس از اینکه

خوب مخلوط شد جرعه جرعه بنوشید.

خ)فسنجان بادام درختی(نصف بادام +نصف گردو+رب انار)هفته ای 2

الی 3 وعده شام میل شود.

ح)کاهش سردیها مخصوصا سودازاها

غ)بادکش کتف یک شب درمیان 21 مرحله

ق)حجامت عام 1 الی 3 مرحله با تشخیص طبیب هر ماه یکمرحله

در ربع سوم ماه قمری.

 

- علائم ونشانه های افسردگی ناشی از خلط بلغم:

پرخوابی،کابوسهای شبانه،ضعف و بیحالی،بلغم مزاج بودن فرد،

زودرنج و بسیار حساس،سفیدی رنگ صورت.

 

- درمان افسردگی ناشی از شدت بلغم:

الف)شبی یک قاشق مرباخوری اسپند با یک استکان آب قورت

داده شود(40 شب)

 ب)استشمام عطرگرم مثل یاس،نرگس،محمدی،مریم،مشک و...

(شبها جلو بینی مالیده شود)(40 الی 120 شب)

ج)روغن مالی ملاج سرهرشب با روغن سیاه دانه(40 الی 120 شب)

د)شبی یک لیوان عرق بهارنارنج با یک ق مرباخوری فرنجمشک را

با کمی عسل میل شود(شروع بعد ازیکماه به مدت 80 شب).

ه)ارده با شیره انگور هفته ای 4 الی 5 وعده صبحانه

چ)انجیر شبی 7 عدد،زیتون 7 عدد صبحها،مویز روزی 21 عدد

گ)بادام درختی 14 عدد دانه دانه مثل آدامس جویده شود.

**توجه:میتوانید همین 14 بادام را با یک لیوان آب داخل مخلوط کن

ریخته و 2 قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید پس از اینکه

خوب مخلوط شد جرعه جرعه بنوشید.

خ)فسنجان بادام درختی(نصف بادام +نصف گردو+رب انار)هفته ای 2

الی 3 وعده شام میل شود.

ح)کاهش سردیها مخصوصا بلغم زاها

غ)بادکش کتف یک شب درمیان 21 مرحله

ف)درماه دوم شبی یک نخود کندر به آرامی جویده شود(یکماه)

ع)حجامت حتما باید با تشخیص پزشک طب سنتی انجام گردد.

 

***توجه بسیار مهم:

درهردو نوع افسردگی بیمار اگر مشکل یبوست دارد از ترکیب زیر

(5 واحدروغن بادام شیرین+2 واحدعسل)صبح ناشتایک ق غذاخوری 

 بایدمیل شود.



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب